Witamy na stronach Spółdzielni Mieszkaniowej "Osiedle Wilanów”"

Jest nam bardzo miło powitać Państwa na stronie internetowej Spółdzielni Osiedle Wilanów. Gorąco zachęcamy do częstych odwiedzin nowych i „starych” bywalców.

Mamy nadzieję, że pozwoli ona Państwu przyjrzeć się bliżej temu, co aktualnie robimy, z czego jesteśmy dumni i jakie mamy plany na przyszłość.

Wierzymy również, że informacje tu zamieszczone zachęcą Państwa do aktywnego uczestniczenia w życiu Spółdzielni i zachęcamy do zgłaszania wszelkich spostrzeżeń i uwag, które pozwolą nam udoskonalić metody zarządzania i podnieść komfort mieszkania na osiedlu.

Na stronie znajdą Państwo ogólne informacje i ogłoszenia dla wszystkich zainteresowanych oraz dokumenty wewnętrzne Spółdzielni, które są udostępniane uprawnionym osobom po zalogowaniu.

Login i hasło można otrzymać wysyłając zgłoszenie mailowe na adres: sekretariat@smoswilanow.pl

Życzymy miłej lektury!

Zarząd i Zespół Pracowników

SM „Osiedla Wilanów”

Aktualności

W dniu 20 lutego 2023 r. odbyło się posiedzenie Rady Nadzorczej SM „Osiedle Wilanów”.

Jeden z punktów porządku obrad dotyczył kwestii problemu parkowania na osiedlu oraz planu remontów na parkingach społecznych. Zarząd przedstawił propozycje rozwiązania powstałego problemu parkowania wzdłuż ul. Resorowej omawiane na spotkaniu z Burmistrzem Dzielnicy Wilanów. Na ten moment Urząd Dzielnicy może rozpatrzyć opcję organizacji ruchu na pasie chodnika, o ile Spółdzielnia wydzieli część przyległego terenu zielonego. Czyli na wysokości budynków Sobieskiego 6 i 10 miałyby się znaleźć miejsca parkingowe.  

Dla Mieszkańców tych budynków jest to propozycja praktycznie nie do przyjęcia i zmieniłaby drastycznie charakter terenu z zielonego o funkcji rekreacyjnej w parkingi na kilkadziesiąt samochodów. Zarząd Spółdzielni oraz przedstawiciele Rady Nadzorczej wnieśli rozważenie drugiej opcji, czyli organizacji ruchu na tym pasie polegającej na utworzeniu strefy zamieszkania, w której mogliby poruszać się piesi i mogłyby parkować samochody zgodnie z przepisami. Urząd Dzielnicy ma podjąć także analizę tej opcji.

Zarząd przedstawił szczegółową informację z podjętych działań oraz plan prac związanych z wykonaniem instalacji fotowoltaicznych na dachach budynkach mieszkalnych Spółdzielni z wykorzystaniem dofinansowania w wysokości do 50% wartości realizacji inwestycji. Podjęto działania mające na celu analizę opłacalności takiego przedsięwzięcia i możliwości techniczne jego realizacji. Planowane jest wykonanie instalacji o mocy, która pokryje zapotrzebowanie budynków w energię elektryczną potrzebną do obsługi części wspólnych tj. oświetlenia, dźwigów i pracy pomp węzłów cieplnych o ile pozwolą na to warunki techniczne montażu, w szczególności układ dachu . W obecnej chwili trwa wybór projektanta instalacji na poszczególne budynki oraz przygotowanie materiałów do złożenia stosownych wniosków o dofinansowanie inwestycji zamontowania instalacji fotowoltaicznych na wszystkich 17 budynkach mieszkalnych.   

W związku z wprowadzoną decyzją przez Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie od dnia 1 marca br. ulegają zmianie zaliczkowe stawki opłat za zimną wodę i ścieki. Stosowne informacje o zmianie opłat zostaną przekazane mieszkańcom do końca lutego br. 

Przedyskutowano także przedstawiony przez Zarząd projekt Regulaminu zasad utrzymania i pielęgnacji zieleni na terenie osiedla. Regulamin został opracowany przy udziale powołanej przez Radę Nadzorczą Komisji ds. zieleni.

Na wniosek Zarządu parkingu społecznego, Rada Nadzorcza podjęła uchwałę w sprawie przyjęcia od dnia 01.03.2023 r. nowych stawek opłat za używanie miejsc postojowych na parkingu nr 5 przy ul. Goplańskie/Resorowej. 

Komisja Rewizyjna omówiła projekty dwóch nowych regulaminów: Regulamin Funduszu Inwestycyjnego oraz Regulamin Referendum. Prace nad regulaminami trwają, na obecnym etapie Rada wprowadziła kolejne propozycje zmian oraz podjęła decyzję o przekazaniu propozycji regulaminów do konsultacji KDM-om nieruchomości. Prace będą kontynuowane i zostaną omówione na następnym posiedzeniu w marcu.

Uchwały oraz protokoły z posiedzeń Rady Nadzorczej zamieszczane są na stronie internetowej Spółdzielni i dostępne dla Członków Spółdzielni po zalogowaniu.

Szanowni Państwo,

W dniu 26.01.2023 r. odbyło się spotkanie Zarządu i Członków Rady Nadzorczej z Burmistrzem Dzielnicy Wilanów p. Ludwikiem Rakowskim w sprawie powstałego problemu z parkowaniem wzdłuż ul. Resorowej w pasie, na którym przez lata stawiane były samochody.

Na ten moment Urząd Dzielnicy może rozpatrzyć opcję organizacji ruchu na pasie chodnika, o ile Spółdzielnia wydzieli część przyległego terenu zielonego. Czyli na wysokości budynków Sobieskiego 6 i 10 miałyby się znaleźć miejsca parkingowe.  

Na spotkaniu podkreślaliśmy, że dla Mieszkańców tych budynków jest to propozycja praktycznie nie do przyjęcia i zmieniłaby drastycznie charakter terenu z zielonego o funkcji rekreacyjnej w parkingi na kilkadziesiąt samochodów.

Dlatego wnosiliśmy o rozważenie drugiej opcji, czyli organizacji ruchu na tym pasie polegającej na utworzeniu strefy zamieszkania, w której mogliby poruszać się piesi i mogłyby parkować samochody zgodnie z przepisami. Urząd Dzielnicy ma podjąć także analizę tej opcji.

O dalszych możliwych krokach i ustaleniach będziemy Państwa informować.

                                                                                                                   Zarząd

                                                                                                                   SM Osiedle Wilanów

Szanowni Mieszkańcy,

Uprzejmie informujemy, że zakończony został remont loggii z wymianą balustrad w budynku mieszkalnym przy ul. Królowej Marysieńki 19.

Remontem zgodnie z Planem Remontów na rok 2022 objęto 96 szt. loggii w 11 pionach od strony ul. Królowej Marysieńki.

Wykonawca prac firma: „MOBI2RENT Artur Szewczyk” wyłoniony został w wyniku przeprowadzonego przetargu otwartego. Przetarg przewidywał możliwość zaproponowania przez Wykonawcę modyfikacji rozwiązań projektowych pod warunkiem ich akceptacji przez KDM i projektanta. Wykonawca skorzystał z tej możliwości. W efekcie przyjęto zoptymalizowane rozwiązanie.

Uzgodniono harmonogram prac z podziałem na dwa etapy ich realizacji.

Rozpoczęcie prac nastąpiło w dniu 15.07.2022 r. Mieszkańcy byli informowani z wyprzedzeniem o terminach robót.

Prace na bieżąco nadzorował Inspektor Nadzoru zatrudniony na zlecenie wyłącznie do tej inwestycji.

Zgodnie z harmonogramem prac w uzgodnieniu z właścicielami mieszkań, udostępniano ogródki oraz zdemontowano schodki do ogródków, zabudowy loggii i kraty.

Prace zostały zakończone w terminie. Ostateczny odbiór prac nastąpił w dniu 22.12.2022 r. W trakcie odbiorów mieszkańcy oraz KDM wyrażali pozytywne opinie o jakości i sposobie prowadzonych prac oraz ich stałym nadzorze ze strony Inspektora Nadzoru i Pracowników Spółdzielni. Pozytywnie wyrażano się o poszerzeniu loggii o kilkanaście centymetrów ze względu na wysunięcie balustrady na zewnątrz oraz o dodatkowym doświetleniu lokalu poprzez zamontowanie szklanych, matowo – mlecznych balustrad.

Odtworzono także ogrodzenie ogródków z nowej siatki. Renowacje terenu po zapleczu budowy przewidziano na okres wiosenny przy sprzyjającej pogodzie.

Pozostałe zdjęcia można zobaczyć w zakładce - Galeria zdjęć

Skład Rady Nadzorczej SM “Osiedle Wilanów” w kadencji na lata 2022 - 2025

(aktualizacja)

Lp. Imię i nazwisko Funkcja
1. 

 KROHSE Marta                    

 Przewodnicząca RN 

2.

 ZIĘTKIEWICZ Teresa                

 Z-ca Przewodniczącej RN 

.

 GOGOLEWSKA Agnieszka         

 Sekretarz

4.

 BOŃCZA-TOMASZEWSKI Zbigniew   

 Członek

5.

 CHRUŚCIEL Klaudia              

 Członek 

6.

 HORODECKI Zdzisław od 21.11.2023 

 Członek

7.

 MYSZKO Marcin            

 Członek 

8.

 NOWICKI Filip               

 Członek 

9.

 WODZYŃSKI Waldemar       

 Członek 

Skład Komisji Statutowych Rady Nadzorczej

1. KOMISJA REWIZYJNA RN (aktualizacja 27.04.2023 r.)

Lp. 

Imię i nazwisko

Funkcja

1.  NOWICKI Filip  Przewodniczący
2.  BOŃCZA-TOMASZEWSKI Zbigniew   Członek
3.  CHRUŚCIEL Klaudia  Członek

 

2. KOMISJA TECHNICZNA RN

Lp.

Imię i nazwisko

Funkcja

1.

 ZIĘTKIEWICZ Teresa

 Przewodnicząca 

2.

 GOGOLEWSKA Agnieszka

 Członek

3.

 MYSZKO Marcin

 Członek

4.

 WODZYŃSKI Waldemar

 Członek

 

komisje dodatkowe

 

KOMISJA ds. ZIELENI (powołana 30.01.2023 r.)

Lp.

Imię i nazwisko

Funkcja

1.  CHRUŚCIEL Klaudia  Przewodnicząca
2.  MYSZKO Marcin  Członek
3.  WODZYŃSKI Waldemar  Członek

 

O G Ł O S Z E N I E

Zarząd SM „Osiedle Wilanów” informuje, że na podstawie art. 28 Ustawy prawo budowlane z dnia 07 lipca 1994 r. z późn. zmianami, roboty budowlane w lokalach mieszkalnych należy zgłaszać do Spółdzielni celem określenia sposobu realizacji i wymaganych dokumentów.

Do wniosku o zamiarze wykonania określonych robót budowlanych należy dołączyć opis wykonywanych robót i szkic lokalu z planowanym zakresem prac.

Przypominamy, że:

·        wyburzenie części ścian nośnych lub ich naruszenie

·        wykonanie lub poszerzenie otworów w ścianach nośnych

·        przebudowanie instalacji gazowej

·        zmiana lokalizacji urządzeń gazowych

wymagają uzyskania decyzji pozwolenia na budowę w Wydziale Architektury Urzędu Dzielnicy

roboty polegające na:

·        wyburzeniu lub wykonaniu ścianek działowych

·        zamurowaniu lub wykonaniu nowych otworów w ściankach działowych

·        wykonaniu zabudowy loggii

·        wymiany instalacji gazowej bez zmiany jej przebiegu

wymagają dokonania zgłoszenia do Wydziału Architektury

W pisemnej odpowiedzi zostaną określone warunki realizacji w tym także ewentualna potrzeba uzyskania projektów budowlanych, pozwoleń lub innych dokumentów wystawionych przez odpowiednie jednostki administracyjne.

Na podstawie art. 62 Ustawy prawo budowlane po spełnieniu wskazanych wymogów i zrealizowaniu prac remontowych z zachowaniem warunków podanych przez Spółdzielnię, użytkownik lokalu każdorazowo jest zobowiązany zawiadomić Administrację o zakończeniu robót i dostarczyć wymagane dokumenty. Administracja dokonuje odbioru przeprowadzonych robót z oceną prawidłowości ich wykonania i spisuje protokół odbioru, który jest podstawą do odpowiednich zapisów w karcie lokalu oraz książce obiektu budowlanego.  

SM Osiedle Wilanów

Dane kontaktowe

ul. Niemirowska 1 lok. 4
02-921 Warszawa
NIP: 525-000-63-25
Tel/fax 22 8426471
e-mail: sekretariat@smoswilanow.pl